top of page

Solidaritat amb els treballadors i treballadores de NISSAN

  • 25 may
  • 2 min de lectura

Dilluns 11 de maig de 2026, els mitjans van confirmar una notícia que mai hauria d’haver existit: centenars de famílies treballadores quedaran afectades pels acomiadaments anunciats als centres de producció de Nissan. Més de 200 persones, el 37% de la plantilla de Nissan. Una decisió freda, presa des dels llunyans despatxos europeus, que torna a demostrar com el capital és capaç de desmantellar en minuts allò que els treballadors han construït durant dècades.


Aquests acomiadaments no són inevitables: són una elecció. Una elecció que prioritza dividends i estratègies globals per sobre de les vides i futurs de centenars de persones que han sostingut la producció, la qualitat i la reputació de la marca.


La classe treballadora de Nissan no està sola. Cada família afectada és un recordatori que el sistema actual només funciona mentre nosaltres hi posem les mans, el temps i la salut. Sense treballadors no hi ha indústria. Sense indústria no hi ha beneficis. Però quan arriben les retallades, sempre cauen sobre els mateixos.


Denunciem la deslocalització encoberta de la planta de recanvis, que registra beneficis empresarials; condemnem la impunitat amb què les multinacionals juguen amb el futur de comunitats senceres; denunciem així mateix els intents de l’empresa d’acomiadar i destruir llocs de treball estable i precaritzar d’altres al conjunt dels 3 centres de treball afectats. Rebutgem que els costos de les seves decisions recaiguin sobre centenars de famílies que no han fet res més que complir i produir, deixant-se literalment la salut pel dur treball desenvolupat durant dècades. Assenyalem la complicitat de les administracions públiques i la seva connivència amb els desitjos del capital que promouen la legislació necessària per poder fer efectives aquest tipus de barbaritats amb total impunitat. Estats, governs i administracions no són més que els gestors dels interessos de la burgesia.


La lluita dels treballadors de Nissan és la lluita de tots. Quan un sector és atacat, tota la classe obrera retrocedeix. Quan un sector s’aixeca, tots avancem.


Tot el nostre suport, tota la nostra solidaritat i tota la nostra força per als treballadors i treballadores de Nissan. Perquè la dignitat no es negocia. Perquè la classe treballadora no es rendeix. Perquè la lluita és l’únic camí. Tot el nostre suport a les mobilitzacions plantejades pels treballadors i treballadores en defensa dels seus llocs de treball.


NISSAN NO ESTÀ SOLA!

NI UN SOL ACOMIADAMENT!

NO A LA DESLOCALITZACIÓ!


Secretaria de Moviment Obrer del Partit Comunista del Poble de Catalunya (PCPC)




 
 
bottom of page